Motorevija
PRETRAGA
2010-02-01 , Autor: Rolf Henniges, Slike: fact
Bookmark and Share

Isprva je bio samo za Ameriku, a kasnije se Honda predomislila. Ipak stiže u Europu, ali je ime fury izostavljeno. To je samo jedan u nizu misterija vezanih uz taj atipični japanski motocikl

 Motogalerija Honda VT 1300 CX

Misteriji vezani uz novi VT 1300 CX gomilaju se iz dana u dan. Navodno Honda zbog autorskih prava u Europi nije smjela koristiti nastavak „fury“ u imenu! Čekaj malo, pa fury je naziv koji susrećemo svakodnevno. Da, no sredinom 50-ih na malim ekranima vrtjela se serija čiji je glavni protagonist bio konj pod imenom - Fury! Bilo kako bilo, Honda svoj custom bike u Europi ne smije nazivati tim imenom, nego samo oznakom VT 1300 CX.

Nakon prvih metara vožnje uviđamo da bi takvo ime bilo i potpuno izvan stvarnosti. Naime, fury u prijevodu s engleskog znači gnjev, srdžba, bijes. Molim? Sa snagom od 58 KS pri 4250 o/min to ipak više priliči nekom lošem Škorinom vicu nego realnosti - fury nema dodira s time. Ako gledamo specifičnu snagu (snaga po litri obujma), VT 1300 čak zaostaje i za staromodnim Harleyjevim V2. Testirali smo te dobili i neke konkretne odgovore.

 Motogalerija Honda VT 1300 CX
VT 1300 CX je motocikl koji je pravi lovac na poglede, bez obzira stoji li ili se kreće

Studeni. Ranojutarnji sati. Hondin V2 s kutem od 52 stupnja između cilindara pali već na primisao o dodiru elektropokretača. Kod harleyja je potpuno drukčije. On pri pokretanju kao da se premišlja - bi li ili ne bi, a kada proradi, udara totalno neritmično. Hondin 1312 ccm veliki V2 vibracijski je u pravom smislu riječi - mrtav. Visina sjedala od samo 678 mm obradovat će mnoge vozače nižeg rasta. No, i tu postoji „kvaka“. Niži rast vozača znači kraće noge, ali i - kraće ruke, a u ovom slučaju upravljač je previše udaljen od tijela vozača. Kad dodate mali zakretni kut upravljača te masu od 311 kg, manevriranje i okretanje na cesti tim „željeznim konjem“ čine se kao borba na život i smrt.

No, što uopće znači „željezni“? Većina ugrađenih dijelova napravljena je od kromirane plastike - instrumenti, prednje svjetlo, pokazivači smjera, bočni poklopci na motoru, poklopac motora, štitnik hladnjaka tekućine, nosač tablice. „Ne, to je previše“, kaže pravi ljubitelj customa. Honda odgovara: „U krivu ste. To je korisno, jer barem ne hrđa“. Hm, svatko štiti svoju „religiju“, ali slažemo se da na kraju - ipak sve funkcionira. Tu ukazujemo na još jedan misterij - kako su Hondini konstruktori s toliko ugrađenih plastičnih dijelova uspjeli „nabacati“ čak 311 kg?
 
 Motogalerija Honda VT 1300 CX Motogalerija Honda VT 1300 CX
ABS je sprijeda u kombinaciji s troklipnim kočnim čeljustima. Učinak je zadovoljavajući, ali je osjećaj na ručici tup
Forma prije funkcije: instrumenti imaju narančastu pozadinu, no u mraku su teško čitljivi

Kolosalnost pojave tog motocikla vidljiva je na svakom uglu. Prolaznici ga doživljavaju kao nekada televizor u boji. Dakle - senzacionalno! Stoga se nemojte čuditi ako vas s vremena na vrijeme agresivno povuku za rukav ili pak dovikuju za vama.

S obzirom na 1805 mm međuosovinskog razmaka, kut glave okvira od 58 stupnjeva te 90 mm predtraga, VT se vozi respektabilno upravljivo, a impulsne reakcije s vozača na motocikl prenose se relativno izravno. Više smetnji izaziva stražnja guma široka 200 mm, koja pri prelasku preko neravnina unosi nemir u rad ovjesa. Upravljač odlično leži u rukama, kut svijanja koljena točno je na pola između pozicije „možete me svi…“ i jutarnjeg položaja na WC školjci, a kralješnica je pritom lagano opterećena prema naprijed.

Zaključimo poglavlje ergonomije - nikad ni na jednoj hondi nismo sjedili opuštenije. Predivno oblikovan spremnik goriva u obliku kapljice, stilsko prednje svjetlo pomaknuto daleko prema naprijed, upravo kako i treba biti na jednom customu - sada znamo kako su se osjećali Hopper i Fonda kada su jahali goli u sedlu. Zaista je impresivno u kojem obliku ovaj japanski motocikl prenosi taj osjećaj.

  Motogalerija Honda VT 1300 CX

Ni mjerenja ne daju razloga za zabrinutost. Za 6,8 sekundi od 0 do 100 km/h, a do 140 km/h prolazi 14,5 sekundi. Realno, od 54 KS pri 4300 o/min ni ne može se očekivati više. Već pri 2000 o/min V2 razvija okretni moment od 100 Nm koji šalje na stražnji kotač sve do 3500 o/min.

Za sve koji se ne snalaze previše s brojkama - gotovo uvijek možete koristiti petu brzinu i samo odvrnuti gas, jer 1300-tka je uvijek suvereno elastična. Od 50 do 140 km/h u petoj - nikakav problem. Snaga potrebna za pritisak spojke mogla bi biti manja, no zato je mjenjač prava pjesma. Nema „geganja“ motocikla pri ubacivanju u prvu ili izbacivanja u prazan hod. Brzine naliježu točno i brzo, bez pretjeranog fizičkog napora.



Možda će na neke vozače pomalo depresivno djelovati pretih zvuk iz ispušnog sustava. Victory, harley-davidson ili pak triumph to rade s puno više galame. Pozitivno ili negativno? Opet ovisi o kutu iz kojega promatrate. Mi bismo subjektivno rekli: „Veliko platno bez dolby surounda“. Honda bi na to odgovorila: „Najprije čovjek, onda mašina“.

Od standarda klase odudara i ovjes. Čak i na cestama treće kategorije kvalitete neravnine pegla s lakoćom. Pojam udoban tu nije potpuno adekvatan. Straga je ostavljeno 95 mm hoda, što je osjetno više nego na furyjevim „istomišljenicima“. Pardon, htjeli smo reći VT-ovim.

Honda je ostala hladna na činjenicu da većina njezinih konkurenata kao sekundarni prijenos koristi zupčasti remen. Ugradila je kardan, za koji se ne može reći da ga nema, no isto tako nije ni nepodnošljiv. Cijeli paket zvan VT 1300 CX zaokružen je europskim trendom - ABS-om. Jedini nedostatak - prednja kočnica djeluje tupo. S tim nedostatkom može se živjeti, pogotovo na customu. Puno će se teže živjeti s cijenom. Naime, za Europu je najavljeno oko 15.000 eura, što bi značilo da će u Hrvatskoj zbog trošarine i većeg poreza to biti barem 2000 eura više.

ZAKLJUČAK
Prvi japanski serijski custom pravi je lovac na poglede koji vabi na vožnju. No, da biste ga mogli voziti, potrebno je ipak malo više motociklističkog iskustva, jer kretanje s tim chopperom nije jednostavno. Iako je snaga motocikla skromna, tehnički je vrlo dotjeran i nudi veliki potencijal za šou. No, šou ima i svoju cijenu. U Europi je to gotovo 15.000 eura, dok za Hrvatsku cijena u ovom trenutku još nije poznata.

Motor kultiviran i bez vibracija
ABS dostupan
Ovjes podešen dobro
Visina sjedala niska
Gume dunlop elite 3 na mokrome vrlo loše
Krug okretanja je enormna 7,3 metra
Dopuštena ukupna nosivost samo 158 kg
Završna obrada pati zbog viška kromirane plastike




Honda VT 1300 CX

Honda VT 1300 CX

�daje

Obujam: 1312 cm3

Snaga: 58 k (42,5 KW) 4250 rpm

Okretni moment: 107 Nm @ 2250rpm

Prednja kočnica: 336 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 296 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 90/90 R 21

Stražnja guma: 200/50-18

Obujam spremnika: 12,8 l

Dužina: 295 kg

Maksimalna brzina: 170 km/h

Honda
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Aprilia shiver 750 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda XL650V Transalp Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.