Motorevija
PRETRAGA
2008-07-26 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Iako su mnogi očekivali i povećanje obujma, yamaha T-max ostala je na standardnih 499 ccm raspoređenih u paralelni twin. Poboljšan ovjes, kočnice i okvir samo su dodatno potvrdili njezin status najsportskijeg maksi skutera današnjice

Slika u uglovima naše kacige izuzetno brzo postaje zamućena, a kazaljka brzinomjera nezaustavljivo se penje prema dnu donje polovice pokazivača. Vjetar u predjelu prsa i glave gotovo da se ne osjeti, a u isturenim, vrlo preglednim bočnim ogledalima automobili iza nas nestaju poput snijega na prvom proljetnom suncu.



Iz uvoda bi se moglo zaključiti da je riječ o nekom novom motociklu klase sport-touring, no nije tako! Yamahin T-max 500 ove je godine dorađen u segmentima poput instrumenta, ovjesa i okvira te kočnica. U ukupnom zbroju tih dorada dobiva se dosad neviđen štih „motociklističkog“ duha, i to sportskog.
Još 2000. godine Yamaha je utemeljila dvocilindarsku klasu maksi skutera obujma 500 ccm, koju su ostali proizvođači tijekom godina stizali i u nekim elementima na koncu čak i prestigli. Štoviše, dorađeni T-max 2008. letvicu je podignuo na još višu razinu, a ionako već izvrstan ovjes postavio na granicu onog što volimo nazvati - vjerovali ili ne!
Osim toga, ni jedan skuter te klase ne vozi se kroz zavoje tako oštro i precizno, bez imalo nesigurnosti ili širenja putanje. Cijelo vrijeme kroz zavoj pada ravnomjerno, a povratne informacije ni u jednom trenutku ne nedostaje. Položaj vozača, odnosno ergonomija iznimno je slična filozofiji maksi skutera iz iste kuće - majestyja 400. Drugim riječima, upravljač širokog hvata svijen prema vozaču, široko i tvrdo postavljeno sjedalo te visoko podignute noge. Netko je u Iwati ipak procijenio da T-maxovom sportskom karakteru jednako dobro pristaje i odvažnost da se krene i na duže relacije, što je - budući da je prije svega riječ o maksi skuteru - vrlo pohvalno.
Te činjenice postajete svjesni i kada podignete sjedalo. Unatoč kotaču 15-colnih dimenzija prostora pod sjedalom ne manjka, a ondje stane integralna kaciga te oprema poput kišnog odijela ili recimo rezervne majice i hlača. Uz to, cijeli je prostor primjereno uređen - podstavljen tepisonom i na vrhu obložen gumenim brtvama kako unutrašnjost ne bi popustila toliko neželjenoj vodi ili prašini.
Kao što smo već spomenuli, T-max ima bolju zaštitu od vjetra i od nekih putnih motocikala. Čak i na brzinama iznad 140 km/h viši vozači neće imati problema sa strujanjem zraka o prsa ili glavu, a pri najvišoj brzini od 165 km/h (prema instrumentima 175 km/h) nema za skuter karakterističnog „lelujanja“ ili remećenja stabilnosti što se postiglo povećanjem prednjeg kotača na dimenziju od 15 cola (prije 14) te već spomenutim vrlo dobrim podešenjem ovjesa.
Karakter dvocilindarskog motora nije se umnogome mijenjao. Stoga još uvijek na gasu leži izrazito čisto i izravno, a variomatika svoj posao odrađuje korektno i svu raspoloživu snagu završno preko lanca prenosi na stražnji kotač. Potrošnja je prikladna performansama motora obujma 499 ccm - u prosjeku 4,7 litara na prijeđenih 100 km.
No, znatno su se promijenile kočnice. Njihov učinak prilagođen je T-maxovom karakteru, što znači - oštro i snažno. Sustav četveroklipnih čeljusti preuzet je s modela R1, a doziranje prednje kočnice proporcionalno je stisku što se ne bi moglo reći i za stražnju kočnicu koja reagira gotovo na „ubod komarca“, te u trenutku tjera stražnji kotač na blok.



Da yamaha T-max 500 nije vozilo bez mana, pokazuju i neki detalji poput izvedbe prostora između stražnjeg kotača i vilice. Naime, Yamaha se nije potrudila taj detalj sakriti od radoznalih i začuđenih pogleda, što bi na jednom skuteru koji u osnovnoj verziji stoji 68.800 kn svakako trebalo. Kažemo „osnovnoj verziji“ jer u ponudi je i model s ABS-om koji stoji daljnjih 4700 kuna nadoplate, odnosno 73.500 kuna.
Sve u svemu, yamaha T-max 500 bila je i ostala miljenica sportski nastrojenog svijeta maksi skutera. U svim dorađenim ili izmijenjenim elementima vidljiv je napredak, a u segmentu ovjesa i voznosti drugi je tek trebaju dostići. Njezina vrijednost time je samo - dodatno potvrđena.





Confederate Wraith

Confederate Wraith

�daje

Obujam: 1490 cm3

Snaga: 125 k (92 KW) 7200 rpm

Okretni moment: 144 Nm @ 4200rpm

Obujam spremnika: 13 l

Dužina: 189 kg

Maksimalna brzina: 250 km/h

kozmetika za motocikle
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Kawasaki Ninja 250 R Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Aprilia shiver 750 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Honda XL650V Transalp Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.