Motorevija
PRETRAGA
2018-12-11 , Autor: Ante Radić, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Uz prepoznatljivu genetiku skutera iz Iwate, nameće se kao idealno prijevozno sredstvo za gradske gužve, uz nenadmašnu okretnost i ekonomičnost



Od 2015. kada smo ga premijerno ugostili na našem testu, ništa se značajnije nije promijenilo, ali NMax 125 nas je podsjetio koliko je zapravo smisleno posjedovati skuter ove klase za vožnju gradskim gužvama, pa bio on prvo i jedino prijevozno sredstvo ili as iz rukava koji stoji uz bok vašem putnom/adventure modelu u garaži. Da, bilo bi idealno kada bi 125-ice mogli voziti i vlasnici B-kategorije, no taj dan nećemo tako skoro dočekati.



Bez obzira na to, tijekom sedmodnevna druženja uživali smo u paketu usluga koji nudi jedna variomatska 125-ica, počevši od ugodne ergonomije sjedenja s vrlo prostranom podnicom koja omogućuje ispruženi položaj nogu kao na pravom GT-skuteru, a zatim i visoke razine praktičnosti. Jedan od najvećih aduta svakako su okretnost i lakoća upravljanja. NMax stoji na kotačima promjera 13 cola koji ponešto kompromitiraju stabilnost na pravcu pri najvišoj brzini, ali zauzvrat nude okretnost na razini bicikla BMX.



Uz izdašan kut zakretanja upravljača, nešto duži međuosovinski razmak, nisko težište i masu od suzdržanih 127 kg, NMax u prometom zakrčenim gradskim sredinama pliva poput ribe u vodi. Jednostavno, ne sjećamo se kada smo s nekim motoriziranim dvokotačem, pa čak ni dvotaktnom pedeseticom, tako lako odrađivali slalom kroz kolone automobila zaustavljenih pred semaforima.
Zahvaljujući varijabilnom razvodu ventila, četverotaktni jednocilindraš s oznakom 'Blue Core' s lakoćom nabire okretaje i putem dobro podešena variomata vrlo linearno ubrzava.



Do 80 km/h stiže relativno brzo, a uz još malo strpljenja i dužu ravnicu digitalni brzinomjer ispisat će oznaku 109 km/h, što znači da NMax hvata okruglu stotku, pa put s jednog kraja grada na drugi možete odraditi i obilaznicom. U takvim uvjetima pokazalo se da niski, sportski podrezani vjetrobran šalje struju zraka ravno u lice, pa vožnja s jet kacigom i nije neko veselje.



Tvornički navod o potrošnji od 2,3 l/100 km zasigurno je ostvariv, no problem je što četverotaktne 125-ice traže maksimalno zakrenutu ručicu gasa kako bi dale sve od sebe, a od 12 KS ne treba očekivati čuda. Zato smo otišli u drugu krajnost, pa se cijeli tjedan vozili u režimu gasa on/off, odnosno tijekom vožnje gas je uvijek bio 'odvrnut' do kraja. Potrošili smo tri spremnika goriva i kod svakog točenja potrošnju računali 'pješice', a rezultat se kretao između 3,1 i 3,5 l/100 km. Dakle, koliko god bili nepažljivi s gasom, NMax ni u kojem slučaju neće potrošiti više od 3,5 l/100 km, pa kada tu brojku usporedimo s tvorničkim navodom, dobivamo stvarni prosjek od 3 l/100 km, pa čak i koji decilitar manje ako ubrzavate nešto 'mekše'. Pohvalno, jer čak i uz tako malen spremnik goriva od 6,6 l autonomija iznosi 200 km.

Općenito, sve je kod NMaxa na razini zadatka, pa čak i kočnice koje djeluju skromno jer diskove promjera 230 mm grizu jednoklipna kliješta. Bez obzira na to, kombinirajući prednju i stražnju kočnicu Nmax se sigurno zaustavlja, a tu je i ABS ako situacija postane škakljiva, dok serijski isporučene gume Dunlop Scootsmart ulijevaju povjerenje.



Kada bude potrebno, i suvozač će biti dobro ugošćen na kraćim relacijama - ergonomija sjedenja sasvim je solidna zahvaljujući zasebnim osloncima nogu te masivnim i ugodno profiliranim rukohvatom koji neće nažuljati ruke. A ni na cijenu nemamo mnogo prigovora, dok osjećaj premiuma nije nimalo narušen, iako pod sjedalom stoji naljepnica - Made in Indonesia.

TEHNIČKI PODACI
Yamaha NMax 125


Motor
Tekućinom hlađeni, četverotaktni, jednocilindarski, jedna bregasta osovina u glavi, četiri ventila, elektronsko ubrizgavanje goriva, prijenos CVT
Promjer x hod 52 x 58,7 mm
Obujam 125 ccm
Snaga 12 KS (9 kW) pri 7500 o/min
Okretni moment 11,7 Nm pri 7250 o/min

Okvir i ovjes
Čelični okvir, sprijeda klasična teleskopska vilica, straga oscilirajuće rame s dva amortizera
Kočnice sprijeda disk promjera 230 mm, jednoklipna kliješta, straga disk 230 mm, jednoklipna kliješta, ABS
Gume sprijeda 110/70-13, straga 130/70-13, Dunlop Scootsmart

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1350 mm, visina sjedala 765 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 100/90 mm, masa sa svim tekućinama 127 kg, spremnik goriva 6,6 litara
Garancija tri godine
Boje bijela, plava, siva
Cijena 25.900 kn





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha FJR1300 Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Aprilia shiver 750 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda XL650V Transalp Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.