Motorevija
PRETRAGA
2021-01-25 , Autor: Andreas Bildl
Bookmark and Share

Sve je započelo sa 1199, nastavilo se sa 1299 da bi na kraju stigli do V4 Superleggere



Više SBK-a od ovoga trenutačno ne možete dobiti - glasio je kratak rezime nakon prve vožnje Panigalea V4R prije godinu i pol. Danas pak ta raketa u Mugellu igra sporednu ulogu - tek pet krugova za zagrijavanje, traženje idealnih linija i točaka kočenja. Sve je to svojevrsna predigra za glavnu atrakciju, jahanje na ultimativnom oružju za trkalište - Superleggeri V4.

Panigale V4R poslužio je kao osnova za izradu ovog supermotocikla, koji navodno iznova definira zakone fizike. Doista? Hm, stvar postaje krajnje ozbiljna nakon što smo na 1,1 km dugoj ciljnoj ravnini u Mugellu bez kapi prolivena znoja probili granicu od 300 km/h. Onako, s lakoćom, poput ispijanja espressa u lokalnom kafiću. Potom je uslijedio trenutak šoka i strave, jer se točka kočenja na Superleggeri očito pomaknula. Naime, na V4R-u smo je tempirali savršeno, no to na ovoj zvijeri očito više 'ne igra'. Doletjeli smo nevjerojatno brzo, stisnuli kočnicu, a puls je zatim kratkotrajno završio u 'crvenom'.



Ako vam ovaj podatak išta znači - Ducati je Superleggeru opremio racing-kitom, dok je to propustio učiniti i s V4R-om. Naravno, iz Ducatija su time dodatno naglasili moći svoga novoga superheroja, učinili ga još posebnijim, snažnijim, bržim... Jer umjesto dosadašnjih 221 KS, do pogonskog lanca sada stiže - 234! No koliko god vam je teško povjerovati u ovo što vam prenosimo - snaga nije ta koja oduzima dah na ovom motociklu?! 

Prije svega, riječ je o brutalnoj voznoj dinamici, agilnosti kojom se Superleggera koristi dok pleše na trkalištu. A ona dolazi iz nevjerojatno niske mase od svega 159 kg (suha masa), što je čak 16 kg manje u odnosu na V4R. Verzija s trkaćim kitom je još lakša - 152 kg - što znači da su neki motocikli iz SBK-natjecanja osjetno teži od ovoga.

Prednji i stražnji dio okvira (minus 1,2 kg) su izrađeni od karbona, baš kao i stražnja vilica (minus 0,9 kg) te kotači (minus 3,4 kg). Ispušni sustav, bez obzira je li riječ o racing ili cestovnoj izvedbi - je izrađen od titana i dolazi iz Akrapoviča. Samo malo, cestovna izvedba? O da, projektil izrađen od kombinacije karbona i titana doista je homologiran za cestovnu uporabu. Ništa novo, jer i V2 Superleggeru 1299 se moglo voziti na cesti. Ista je predstavljena 2017., tj. tri godine nakon što su nas iz Ducatija upoznali s originalnom Superleggerom (167 kg, 220 KS). Povlačimo li usporedbe, bilo bi fer naglasiti da je Superleggera V4 u odnosu na original - kvantni skok, što nikako nije isključivo zasluga karbonskih oplata ili monstruoznih krilca.



Krila smo vidjeli u Moto GP-u još 2016., a otad su pomno razvijana i dorađena. Pri brzini od 270 km/h prednji dio motocikla opterećuju s dodatnih 50 kg, što je 60 posto više u odnosu na V4R. Što ih pak čini učinkovitijim od krila ugrađenih na Moto GP-motocikl.

Kada smo već kod aerodinamike, ima li novih spoznaja na račun zaštite od vjetra? Oplate savršeno usmjeravaju strujanje zraka i pri brzinama višima od 300 km/h, no više oduševljava kojom mirnoćom i stabilnošću Ducati vlada pri tim brzinama. Vozač čak i pri najvišoj brzini, kada prolazi ciljnom ravninom Mugella, ima osjećaj kao da je zakovan na podlogu. 

Nema ni trunke neugodnosti ni nestabilnosti na prednjem kotaču, vozač se potpuno može koncentrirati na idealnu točku kočenja. A opet, kada započne s kočenjem, Superleggera je i tu savršeno stabilna i mirna. Kada pak kočna čeljust Brembo Stylema-R zagrize u 330-milimetarske diskove, ni jedno oko ne ostaje suho. Učinak i mogućnost superpreciznog doziranja ne posustaje ni nakon desetak krugova, rezultat je uvijek isti - stabilan, predvidiv, istančan...



Ipak, nas je povrh svega u cijeloj ovoj priči oduševio okvir motocikla, odnosno kojom lakoćom ukroćuje monstruoznu snagu V4 agregata. Superleggerin potencijal u zavojima je neograničen, pada takvom lakoćom da vozač u nekom trenu pomisli da lebdi. Za razliku od nje, V4R je u šikani Biondetti tražio impuls, i morali ste imati čvrstu ruku da biste ga precizno navodili. Superleggera V4 pak na izlazu iz zavoja dopušta i korekciju linije, putanju čak možete i suziti. Naše čuđenje je trajalo neko vrijeme, teško je 'pohvatati' toliku količinu informacija u tako kratkim i intenzivnim trenucima.

Kasnite na kočenju? Promašili ste točku ulaska? Vozite pogrešnu liniju? Ne brinite, Superleggera će sa svime izaći na kraj, i to bez posljedica. Laki i čvrsti kotači te perolaka masa motocikla tek su dio mozaika, a sve se dalje nastavlja na genijalnu podešenost okvira i ovjesa. 

Ohlinsov ovjes zahvaljujući titanskoj opruzi straga te frezanim nožicama na vilici sprijeda pridonosi poglavlju smanjenja mase motocikla 600 grama. Što pak ima utjecaja na okvir motocikla, jer je ostalo prostora da se stražnja vilica produži 15 mm. Nagrada je već spomenuta - enormna stabilnost motocikla čak i pri prelasku neravnina (da, ima ih i na Mugellu) te grandiozna povratna informacija s podloge. Što pak tjera vozača da uvijek iznova potraži nove granice, koči kasnije, otvara gas ranije...



U cijeloj toj igri neobično je što imate osjećaj da - koliko god provocirali i pomicali granice - nikada ne dolazite do limita. Za to su zaslužni i ljepljivi Pirellijevi slickovi u dimenziji 125/70-17 SC1 i 200/65-17 SC0. Da, baš oni koji se koriste u SBK-u te nude grip i povratne informacije u neograničenim količinama. Na tim je gumama Ducatijev test-vozač Alessandro Valia u Mugellu na Superleggeri stigao na tek dvije sekunde zaostatka u odnosu na tvorničkog vozača Michelea Pirroa na natjecateljskom V4R-u.

Serijski pak Superleggera stiže na posebno razvijenoj Supercorsi SP. Na stražnjoj gumi je mješavina koja - s obzirom na enormnu snagu motocikla - funkcionira u širem i višem temperaturnom rasponu. Prednja je pak guma - kako po smjesi tako i profilu - prilagođena većem aerodinamičnom opterećenju.

S obzirom na čudesne mogućnosti podešavanja ovjesa, jasno je zašto Superleggera raspolaže takvom količinom snage. V4 obujma jedne litre vrti se do nevjerojatnih 16.500 o/min te pojam eksplozivnosti podvodi pod sasvim novo mjerilo. Uz to, budući da je motocikl homologiran, V4 na cesti mora funkcionirati uglađeno i krotko. Servisni interval se nije mijenjao, iako se poradilo na nekim detaljima važnima za trajnost motora. Primjerice, ugrađena je nova jedinica za podmazivanje (pumpa) koja odsad ima dvije umjesto tri pumpe za povrat, mnoštvo je vijaka od titana. Dakle, i tu se ponešto uštedjelo na masi motocikla.



Naravno, Superleggera stiže s bogatim arsenalom elektroničkih pomagala - IMU od Boscha, ABS za zavoje, pit-lane limitator, podesivo kočenje motorom te još istančanija kontrola trakcije. Da ne bi bilo zabune, Ducati je sve ove komponente iznova razvijao i podesio na osnovi aktualnih iskustava iz SBK-a, a nije ih jednostavno preuzeo s prošlog V4R-a. Novost je i prikaz 'RaceGP' na instrumentima, a razvijen je po želji Andree Doviziosa.

Cijena od 100.000 eura je visoka, ali posve opravdana s obzirom na količinu dinamike i ekskluzivnosti koju Superleggera V4 nudi. Nemojmo zaboraviti, bez obzira koliko je skupe i napredne tehnologije za utrkivanje utkano u ovaj motocikl, i dalje je homologiran za cestovnu uporabu, što nije mala stvar.



A koliku je samo količinu pažnje Ducati posvetio svojoj perjanici, govori i riding-event organiziran za buduće vlasnike motocikla. Naime, oni će u sklopu kupnje imati priliku isprobati tvornički SBK-motocikl, a njih 30 će pak za dodatnih 20.000 eura moći provozati i MotoGP primjerak. Budući da je već 70 posto od ukupno 500 raspoloživih jedinica već prodano, zainteresiranih zasigurno neće nedostajati.


Tehnički podaci
Motor
Tekućinom hlađeni četverocilindarski V-motor, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, desmodromika, klackalice, polusuhi karter, ubrizgavanje 4 x 56 mm, regulirani katalizator, alternator 480 W, akumulator 12V/4 Ah, višelamelna suha spojka pokretana hidraulično (anti-hopping), šest brzina, pogonski lanac O-ring, sekundarni prijenos 42:15
Promjer x hod 81 x 48,4 mm
Obujam 998 ccm
Kompresija 14:1
Snaga 224 KS (165 kW); 234 KS (174 kW) pri 15.500 o/min*
Okretni moment 116 Nm pri 11.750 o/min

Okvir i ovjes
Prednji dio okvira od aluminija, motor noseći dio, prednja vilica upside-down promjera 43 mm, elektrohidraulični amortizer upravljača, jednostruka stražnja vilica od aluminija, monoamortizer s polužjem

Kočnice
Sprijeda dvostruki diskovi promjera 330 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 245 mm i čeljust s dva klipa, kontrola trakcije, ABS za zavoje

Kotači i gume
Karbon; 3,50 x 17; 6,00 x 17
Gume 120/70 ZR 17, 200/60 ZR 17

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1480 mm, kut glave okvira 65,5 stupnjeva, predtrag 100 mm, hod sprijeda/straga 120/130 mm, visina sjedala 835 mm, suha masa 159 kg (152 kg s racing-kitom), spremnik goriva 16 litara

Garancija dvije godine
Boja crvena
Cijena 780.000 kn





Ducati Desmosedici RR

Ducati Desmosedici RR

�daje

Obujam: 989 cm3

Snaga: 200 k (147,1 KW) 13800 rpm

Okretni moment: 116 Nm @ 10500rpm

Prednja kočnica: 330 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120

Stražnja guma: 200

Obujam spremnika: 15 l

Dužina: 171 kg

Maksimalna brzina: 300 km/h

Ducati
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki GSX-R 600 (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1600 GT (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Aprilia shiver 750 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Honda XL650V Transalp Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.